Sunday, December 02, 2007

CAAD 3

Ovde sam odlucio da prepolovim tekst, jer je sledeci zadatak najveci moguci apsurd sa kojim sam se susreo na fakultetu. A posto ih ima toliko... mozete misliti koliki je ovaj bio.


Week 08 - Transposition of a Sketch

U toku osme nedelje bavicemo se transponovanjem skice u prostornu kompoziciju.

Skice nastale na bazi dve muzicke teme (Jovano, Nigel Kennedy and the Kroke Band, East Meets East, ; Barbie Girl, Aqua) transponovati u prostornu kompoziciju (3D model).

U AMFITEATRU ARHITEKTONSKOG FAKULTETA, GDE SU NEKADA DAVNO OZBILJNA PREDAVANJA DRZALI OZBILJNI PROFESORI, GDE SU GOSTI PREDAVACI BILA VELIKA IMENA POPUT KENZO TANGEA, GDE SE I DALJE MOZE CUTI NEKA OZBILJNA TEORIJA O BETONU ILI CELIKU...

...MI SMO SLUSALI AQUA - BARBIE GIRL

I'm a barbie girl, in the barbie world
Life in plastic, it's fantastic!
you can brush my hair, undress me everywhere
Imagination, life is your creation


Nakon toga, zadatak je bio da se skica koja je nastala pod uticajem "undress me everywhere" pretoci u 3d model. Ovde je ceo predmet vec malo izgubio smisao posto se verovatno mogu nabrojati na prste ljudi koji su ovaj zadatak zapravo radili... i sebi, i drugima.


Sta je sledece? Modelsice - pare pare pare, i arhitektonske skice koje nastaju pod njihovim uticajem?




Week 09 - Designed Furniture
U toku ove nedelje modeliramo namestaj.

Ovoj vezbi trebalo bi da prethodi malo istrazivanje u kome cemo tragati za primerima namestaja koji su potpisali veliki dizajneri i arhitekti.

Model izabranog primera trebalo bi prikazati u ovom forumu, a fajl u 3DS formatu upload-ovati u odgovarajuci folder u odeljku Files (prema datim uputstvima o nazivu fajla, primer: chair-gehry-007, gde je chair tip namestaja, gehry ime autora (dizajnera) a 007 broj indeksa).


Ovaj zadatak je jos jedini bio i smislen, da smo mozda na njemu intezivno radili nedelju ili dve dana, i da smo zapravo nesto naucili. Medjutim, i ovde su se svi snasli tako sto su nekoga zamolili da im uradi zadatak - ja sam licno napravio oko 10 modela na obe godine za tu nedelju. Neki su totalno promasili temu pa su okacili fotografije, neki su uzimali gotove modele... i tako.

Ja sam uzeo Alvar Altoovu stolicu, izmodelovao je, napisao korak po korak kako sam to uradio i okacio u jedan drugi deo foruma, i mirna mi je savet. Nakon toga prodao sam taj model nekoliko puta na turbosquid-u i zaradio i neke parice. Zasto nesto slicno nismo mogli svi da uradimo... ostaje misterija.




Nedelje 10, 11, i 12 se odnose na "Analiticka geometrija" deo predmeta "Analiticka geometrija i uvod u CAAD".

10 nedelje bilo je potrebno naci primer ponavljanja u arhitekturi, i to je manje vise smisleno i interesantno.

11, i 12 nedelje bilo je potrebno skinuti neke programe, ukucati nasumicno slova i brojeve u polje za unos funkcije, i dobiti neku haoticnu fleku/saru.


U svetu inace vidim da je veliki hit, barem medju studentima, da se na ovaj nacin projektuju zgrade. Unosom matematickih funkcija, uz pomoc programa moze se izvesti da organska fasada ili cela zgrada sama izraste pred vasim ocima. Samo ovo nimalo nije jednostavno i zahteva poznavanje i matematike i programiranja, a sigurno zahteva i vise vremena od jedne nedelje, ili mozda cak i celog semestra.





I za kraj, ispit iz ovog predmeta.

Za ovaj ispit, bilo je potrebno da se uradi plakat, da se odstampa i da se preda. Ja sam bio oslobodjen pa nisam tacno siguran sta je trebalo da se radi, ali zainteresovao sam se za nacin na koji je bilo potrebno da se uradi zadatak. Naime, nakon citavog semestra gde smo jurili skice po internetu, slusali aqua - barbie girl, ucili voxel3d, i pravili nasumicne l sisteme... sad odjednom, moramo da uradimo plakat u corel draw-u.

Otisao sam na poslednje predavanje, da vidim o cemu se ovde radi, i iznenadio sam se kad sam cuo odgovor, sto od nastavnika sto od kolega. Dakle, ocigledno, moje pitanje je bilo "kako mozemo za ispit da radimo plakat u corel draw-u, kad nismo ucili corel draw?".

Odgovor nastavnika je bio da postavljam glupa pitanja.

Ono sto me je vise iznenadilo je komentar moje koleginice, koja je prekinula i predavanje, i nastavnika, okrenula se ka meni i odgovorila:

"Kako? Evo ja cu ti objasniti kako! Isto onako kako sam i ja mogla, i kako i ja planiram. Ne znam da radim u corel-u, niti sam ga ucila na ovom predmetu, ali ja sam se snasla, pa su mi mama i tata PLATILI KURS IZ CORELA i ja sada znam da uradim ovaj zadatak."

Pokusao sam da joj objasnim da nemaju svi mamu i tatu da im priuste kurs od nekoliko stotina evra, niti da imaju puno vremena da jos pored nekog predmeta idu na dodatnu nastavu, da bi naucili ono cemu ih predmet nije naucio, ali nije bilo puno vajde...






2 Comments:

At 5:42 AM, Anonymous Anonymous said...

pazi, dobio si barbie world, umjesto nerviranja na tu temu možeš da odgovoriš kritikom i ironijom!

 
At 10:22 AM, Blogger pailhead said...

Pa zar ovo nije kritika i ironija?

 

Post a Comment

<< Home