Tuesday, August 26, 2008

Mozda cu u vojsku

Moj prosek je trenutno oko 8.2, sa tendencijom rasta, jer treba da mi bude upisana jedna 10ka koja nosi 12/180 ukupnog proseka.

Ovo mozda ne zvuci impresivno, jer postoje studenti sa prosekom iznad 9 (s tim, sto po vecernim novostima takvi studenti seku glave dilerima oruzija po beogradskim parkovima), ali spomenuo bih:
  • da sam radio aktivno pored studija, sto je nesto sto necete cesto cuti od mojih kolega
  • da sam zakasnio na nastavu mesec ipo dana na pocetku trece godine jer sam jurio prava koja su mi oduzeta (i nisam nista uradio u pravnoj drzavi srbiji), sve sam nadoknadio, polozio sve ispite ali sa ne tako dobrim ocenama
  • da su mi se reforme obile o glavu. 6 iz urbanizma koji mrzim i koji je bio neozbiljan i 10 iz nacrtne koju obozavam i koja je bila je jedan od najtezih predmeta na fakultetu i filter za prolaz na prvoj godini su davali aritmeticku sredinu 8. Retroaktivno i nepravedno je urbanizmu dodeljeno 6 kredita, a nacrtnoj 1 iako su se vezbali sa istim fondom casova, iako je nacrtna imala slabiju prolaznost sto je znacilo da je tezi ispit a samim tim i da je vise vremena trebalo za pripremu/ucenje. Realno bi bilo da je nacrtna dobila vise, a oprostivo da je dobila isto. Medjutim totalno nepravedno je napralvjen ovaj odnos, te je moja aritmeticka sredina od 8, pala drasticno ka 6ici.
Na fakultet sam se upisao 22 od 600 kandidata, postigavsi maksimum na testu bez pomoci u vidu resenih zadataka.

Prvu godinu sam ocistio u junskom roku.

Uslov za upis trece godine na budzetu sam dao u septembarskom roku 2006e. Medjutim, godinu tada nisam ocistio, jer sam pokusavao da se informisem o zamrzavanju statusa, jer sam hteo da idem na duzu praksu. Ovo se ispostavilo nemogucim, bar su meni tada tako rekli, i nisu hteli da izadju u susret. Resenje koje je predlozio nazalost, nezvanicno ali u prisustvu svedoka, tadasnji prodekan za nastavu Marko Savic je bilo da ostavim jedan ispit, sa njim obnovim godinu, polozim gap o povratku i nastavim dalje kao da se nista nije desilo.

Razlog za ovo je bio sto, da sam se upisao na trecu godinu, ostao bih na budzetu, ne bih placao skolarinu, ali isto tako ne bih pratio nastavu posto ne bih bio tu, te bi sledece godine morao da obnovim istu godinu, a to bi bilo jako skupo, jer se to ne placa fiksno, vec po kolicni predmeta koja se obnavlja. U najgorem slucaju da nista nisam polozio i da sam sve morao da obnavljam to bi bila puna cena skolarine.

Obnavljanjem jednog predmeta, platio bih samo delic toga.

Ispostavilo se onda da je protivzakonito da ja obnavljam godinu, jer sam stekao uslov za upis naredne. Jednostavno, nisam imao uslova za... obnavljanje. Ali ovde su bili vise nego voljni da mi izadju u susret, verovatno sa namerom da me posle prevare.


Moj put se iskomplikovao te nisam stigao da se vratim i da polozim ovaj ispit. Po zakonu vazile su neke prelazne odredbe - dve godine, te sam mislio da u najgorem slucaju, mogu sve da odlozim za jos godinu dana. Dam sada veci deo, i naknadno nesto sto bi ostalo. Medjutim, jako mudro je zakon donet svega par dana pred upis 2005e, i tada je stupio na snagu. Ovim je efektivno jedan upis u te dve godine istekao samo nedelju dana nakon stupanja na snagu novog zakona, a drugi upis je istekao godinu dana kasnije.

Prakticno, sto se tice upisa, te prelazne odredbe su mogle da vaze i "godinu dana i jednu nedelju" i isti bi efekat bio, jer su istekle 3 dana pred upis 2007e godine i nisu vise vazile...

Ovim sam ja izgubio prava, i pakao je poceo.

Morao sam da platim skolarinu. Morao sam da ih molim da mi daju da upisem neke predmete bezuslovno, kako bih mogao da zavrsim sve ove godine, kako me ne bi stigao jos neka, potpuno protivzakonita odredba zbog koje mozda nikad ne bih zavrsio fakultet, a mozda ne bih mogao nigde ni da nastavim studije...


Za 2400e, dobio sam nastavni plan u kome su se predmeti preklapali, te sam morao da budem na dva mesta u isto vreme. I UPRKOS OVOME DAO SAM SVE ISPITE I JOS STEKAO DOBAR PROSEK.


Sada, mojih pet godina koje sam inicijalno upisao, odnosno 3+2 na koje sam prebacen, imaju tendenciju da se pretvore u samo 3.

Fakultet planira da rapsise konkurs za master studije, sa samo 300 mesta, iako na zavrsnoj godini osnovnih studija ima mnogo vise od tog broja studenata. Od 300 mesta, 240 je budzetskih, 60 samofinansirajucih.

Prednost za upis ima generacija studenata sa brojem indeksa 2005, prvo se oni rangiraju, pa onda svi ostali.


U prevodu ovo znaci da moze postojati student koji sve od sledeceg:

  • crnogorac po nacionalnosti, drzavljanin crne gore nezavisne drzave koja mene verovatno ne bi skolovala o svom trosku
  • los student po proseku, ili u ovom slucaju losiji od mene sto znaci prosek ispod 8.2
  • los student po radnim navikama/trudu, jer mi smemo da polazemo ispite samo 3 puta, dok je rok oktobar 2 koji se odrzava posle upisa na raspolaganju samo za jedan ispit. Ovo bi dosta studenata primoralo da obnove godinu, ali uz molbe svima ce biti omoguceno da daju ove ispite u vanrednom roku. Ja sam poredjenja radi polagao ispite jednom, dva put, u vrh glave tri puta, ali nista nisam cetiri, pa cak ni jedan na koji imam pravo.
  • upisao od pocetka 3+2 program, dok sam ja upisao 5 godina

Imao prednost pri upisu, odnosno, da bih ja eventualno dobio sansu da se uopste upisem, tek nakon sto se neki stranac, sa prosekom nizim od mog, koji je vise puta izlazio na ispite, i koji je upisao samo osnovne studije upise ispred mene...

Ono sto me dovodi do ivice nervnog sloma je cinjenica da cu mozda izgubiti studentski status, i da cu morati da idem u vojsku. U zemlji koja ima teritorijalne nesuglasice to znaci da mogu za vreme sluzbe zavrsiti u nekom sukobu i jurisati na neke Kosovske bunkere... sve to ide u rok sluzbe, drzavi koja od mojih i tvojih poreza skoluje lenje* strance....


*(lenje po proseku i broju izlazaka na ispite sto vazi od slucaja do slucaja)

2 Comments:

At 10:58 AM, Anonymous Anonymous said...

Mnogi od nas studenata sa indexom 2005 te jako dobro razumeju i apsolutno se slazu sa tobom, dobro osim u jednom... Ja sam isti "fakultet" upisala 2005 godine puna entuzijazma i energije, isla na vezbe, manje na predavanja i spavala u gradskom prevozu od kuce do fakulteta uglavnom zbog onoga sto se ranije zvalo AC (ne znam koja generacija je za isti koristila racunar, moja nije). Gubljen mi je elaborat iz Geometrije oblika, tesko iscrtan na skamijama u amfiteatru laktajuci se sa ostalim studentima. I obzirom da su se isti elaborati ostavljali, bolje receno bacali na pod hodnika ispred kabineta, profesor nije mogao da mi pomogne jer je svako mogao da mi uzme elaborat iz hodnika, jednostavno je izvukao koznu futrolu iz dzepa i ponudio mi maramicu (verovatno se bojao da cu mu poplaviti kabinet suzama jer je to jedino sto student u takvoj situaciji moze da uradi ako nije sklon agresiji). I tako sam ja crtala sve ponovo. Retka od pozitivnih stvari je ta sto sam u celoj toj zbrci mnogo naucila, sto ponesto o nacrtnoj, mada mnogo vise o tome kako funkcionise ta "elitna" institucija - nas fakultet.
Sto se profesora i asistenata tice imala sam neka izuzetno pozitivna iskustva, ali sa druge strane neretko mi se desavalo da se neko tek tako istrese na mene verovatno jer je imao los dan.
I sve pomenuto (i jos mnogo stvari koje sam valjda potisla u podsvest) ne bi bilo toliko tesko podnosljivo kad bi postojala satisfakcija zvana ZNANJE, medjutim skoro da ne postoji.
Dakle poslednje 3 godine ocenjujem kao jako lose prozivljene... nespavanje, odsustvo socijalnog zivota, devijacija kicme, problemi sa vidom i stvorena navika da te non-stop neko dribla, ni zbog cega...
To driblanje se nastavlja... Treba upasti na budzet na master, jer mnogi, a i ja medju njima nemaju novca za luksuz zvani "Master studije na arhitektonskom fakultetu u Beogradu". A nije istina da sam upisala 3+2, upisala sam 10 semestara i to je ono u cemu se ne slazem sa tobom.
Razumem tvoj bes, ali nisi jedini koji je trpeo nepravdu za nepravdom, koji je upisao 5-ogodisnji fakultet, i koji ima prosek iznad 8, tako da nema potrebe da toliko besa usmeravas prema nekim kolegama. Sigurna sam da i u prethodnim generacijama ima mnogo ljudi koji vrede manje ali prolaze bolje, a ako se na to nisi navikao na nasem fakultetu nikada neces.
Meni je licno mucna pomisao da u subotu stanem u red i provedem sate i sate cekajuci da bi podnela papire za upis na studije koje vise nisam sigurna da zelim. Ali ne brinem toliko kao ti jer je svako od nasih kolega ko je imao priliku i dovoljno novca upisao master negde po belom svetu, a takvih nije malo. Tako da ti zelim da upises, u prvih 240 naravno, a ako i ne, na vojsku mozes da gledas kao na odmor od studiranja na nasem fakultetu (zvuci primamljivo kad se tako posmatra moras priznati), pa sledece godine mozda resis da upises master negde gde stvarno vredi studirati, ko zna?
Ali pre toga moras da smanjis dozu ogorcenosti... Srecno

 
At 12:52 PM, Blogger pailhead said...

Ne moze se smanjiti doza ogorcenosti i biti na istom kontinentu sa ovom ustanovom.

 

Post a Comment

<< Home